Amerikan sinemasinin önde gelen oyun ve senaryo yazarlarindan, Pulitzer ödüllü David Mamet, ayni zamanda kendine has bir yönetmen. Film Yönetmek Üzerine, Mamet’in Columbia Üniversitesi’nde verdigi bes dersten olusuyor. Onun ‘film görüsü’ Hemingway’in “[ö]yküyü yaz, tüm güzel güzel satirlari çikar ve öykünün hâlâ ise yarayip yaramadigina karar ver,” sözleriyle açiklanabilir.
Film Yönetmek Üzerine kitabinin omurgasini olusturan diyaloglarda, Mamet’in o zamana dek “güzel ve betimleyici olan” tarafindan ele geçirilmis ögrencilerini tam aksi bir yönde ilerlemeleri için ikna etme çabalari açikça görülüyor. Ögrencilerin “güzel ve betimleyici olan”dan siyrilip Mamet’in vurguladigi yere varmalarina taniklik etmek ise, kitabin kendi içindeki inanilmaz devinimini açiga çikariyor. Derslerin sonuncusunda bu devinimin meyvelerini topluyoruz. Kolektif çalismanin harika bir örnegi olarak, Mamet’le birlikte her ögrencinin ayni anda hem yönetmeni hem de senaristi oldugu kisa bir film tasarlaniyor.
Film Yönetmek Üzerine, Türk Sinemasinda 100 Unutulmaz Karakter’den sonra Edebi Seyler’in ikinci sinema kitabi olarak okurlarinin karsisinda!
Filmin mekanik isleyisi tipki düs mekanizmasina benzer, çünkü sonuçta film de bir düs olmaya varir, degil mi?
(...)
Sonuç olarak film, bir “düsler silsilesidir.”
Güvenli Ödeme
Hızlı Teslimat
Kolay İade